שיאן השאילתות על יוקר המחייה: ח"כ אורי מקלב

    איתי גדסי No Comments on שיאן השאילתות על יוקר המחייה: ח"כ אורי מקלב

    בין השאילתות שהגיש ח"כ אורי מקלב, דרש לדעת מדוע לא בוחנים את המונופול בתחום הקפה השחור? מה עושים כדי לרסן את המונופול של חברת תנובה בשוק מוצרי החלב? ומדוע תעריפי השיחות לחו"ל כל כך גבוהים ללקוחות מזדמנים?

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    11:28
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הרבנית ימימה מזרחי: "בזכות חלת המפתח ה' יפתח את כלא החטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי בדיקת 'שקוף' מתוך חמש מאות שאילתות שהוגשו בכנסת עד כה למשרד הממשלה רק שישה עשר מהן עסקו ביוקר המחיה, רובן על ידי חברי האופוזיציה, מחצית מהן על ידי חבר הכנסת אורי מקלב לבדו.

    בין השאילתות שהגיש ח"כ אורי מקלב, דרש לדעת מדוע לא בוחנים את המונופול בתחום הקפה השחור? מה עושים כדי לרסן את המונופול של חברת תנובה בשוק מוצרי החלב? ומדוע תעריפי השיחות לחו"ל כל כך גבוהים ללקוחות מזדמנים?. יצויין כי חמש מאות השאילתות הינם מחצית מכלל השאילתות המוגשות שאינם נגישות לציבור ולא ניתן לבחון אותם.

    ה'שאילתות' הינם כלי חשוב במסגרת הפיקוח הפרלמנטרי מול הממשלה, את שאלות מפנים חברי הכנסת בפני שרי הממשלה והשאילתה חייבת לעסוק בתחום עיסוקו של המשרד שעליו ממונה השר. על השאילתה להיות מנוסחת בתמציתיות ובנייטרליות ולעסוק בסוגיה ספציפית וקונקרטית. לשר הנשאל ניתנים 21 יום להשיב על השאילתה, התשובה לשאילתה מוקראת על ידי השר הנשאל במליאת הכנסת.

    רק באחרונה הדיע שר הבריאות לח"כ מקלב במענה לשאילתא במליאת הכנסת כי בדיקות אנטיגן שאינן אמינות יוסרו מהמדפים, במקרה אחר הורתה שרת החינוך לבחון פסילות לא מצדקות של כוללים לאחר שאילתא שהפנה אליה ח"כ מקלב.

    במקרה נוסף לאחר שאילתא שהגיש ח"כ מקלב, הנחה השר לביטחון פנים למשטרת ישראל לתגבר פעילותה בבני ברק לאחר חילול שני בתי כנסת בעיר. במקרים רבים השאילתות מסייעות לאתר מידע אותו משרדי הממשלה לא היו רוצים להציף, כך למשל לאחר שאילתא שהגישו בלשכת ח"כ מקלב התברר כי בישראל 2021 עסקים עדיין יכולים לקבל הטבות מס על חמורים, סוסים ובארות מים. בעוד כלים דיגיטליים מתקדמים לא זכאים להטבות המס, במשרד האוצר הודו בכך במליאת הכנסת והבטיחו לשנות את הנהלים.

    מלשכת מקלב נמסר בתגובה, "אנחנו נעזרים לא רק בשאילתות, אלא גם הצעות לסדר בוועדות ודיונים מהירים במליאה. יזמנו גם הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את הנושא, אך הקואליציה הזו דחתה את ההצעה בשתי ידיים".

    לדברי מקלב, "עד כה לא היו עליות מחירים וזה נבע מפעולות שונות של הממשלה הקודמת. אך הממשלה הזו אינה עושה דבר כדי להילחם ביוקר המחיה. העלאת המסים וחוסר העשייה של הממשלה הזו מביאים את החברות להעלות מחירים".



    0 תגובות